
Work Smarter: marketing
Marketing: een onmisbaar thema voor Work Smarter. Want je product kan nog zó goed zijn; als niemand er vanaf weet kom je nergens.
Daarom ook dit jaar weer alles over marketing: van slimme influencermarketing en onderscheidende merkstrategieën tot tijdloze branding en reclame. Effectieve en winstgevende marketing, met echte impact. We duiken samen met onze experts in de nieuwste marketingtrends en -technieken tijdens Work Smarter 2025.
Marketing op het programma van Work Smarter 2025
Marketing maakt of kraakt het succes van je bedrijf. Dat is natuurlijk geen nieuws. Maar hoe kan je het beste inspelen op veranderende trends? En brengt influencermarketing niet te veel risico’s met zich mee? Op Work Smarter 2025 ontdek je het antwoord – en meer. Laat je inspireren door:
Van virale hits tot risico’s: de evolutie van influencermarketing - Carole Lamarque
Influencermarketing: wat begon als een leuk experiment, is nu een doordachte strategie voor veel bedrijven. Carole Lamarque laat zien hoe je duurzame samenwerkingen met influencers opbouwt en de juiste keuzes maakt. Haar inzichten helpen je om influencers te kiezen die écht bij jouw bedrijf passen.Fight The Average – Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde
In een wereld waarin merken steeds meer op elkaar gaan lijken, dagen Dries en Yuri bedrijven uit om het anders te doen. Met hun UnAverage Framework™ zet je jouw merk op de kaart – niet als ‘nog zo eentje’, maar als dé unieke keuze.A Little Bit of History Repeating – Peter Van Wijnaerde
Maak je merk tijdloos relevant. Trends veranderen, maar sommige (marketing)principes blijven overeind. Peter Van Wijnaerde laat aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe bepaalde strategieën de tand des tijds doorstaan en in elk tijdperk terugkomen.
Nieuwsgierig geworden? Mis Work Smarter 2025 niet. Bestel je ticket op worksmarter.be.
Marketing: vorig jaar op Work Smarter
Op Work Smarter 2024 spraken drie ervaren marketeers: Caroline van Turennout (Zeeman), Isaac Diepenhorst (Bol.com), en Jan Verlinden (Ritchie Limonade). De boodschap? Een sterke marketingstrategie begint bij de basis.
Allereerst wil je je eigen product écht goed kennen. Alleen dan kan je een goede marketingcampagne opzetten. De FAB-analyse (features - advantages - benefits) helpt je om scherp te krijgen wat je aanbiedt en waarom dat waardevol is.
Marketing draait om meer dan je product verkopen. Klanten kiezen voor merken die hen écht raken. Merkauthenticiteit is daarbij onmisbaar. Jan Verlinden is dan ook van mening dat een goed merkverhaal onmisbaar is. Verlinden: "Een sterk merkverhaal legt het fundament voor een emotionele band met je klanten en helpt je merk om zich te profileren op de markt.”.
“Wij willen in de hoofden en harten van onze klanten en partners zitten. Dat betekent dat we daar rationeel moeten zitten, maar ook emotioneel.”
- Isaac Diepenhorst, Lead Social & Content bij Bol.com
Work Smarter 2024
Ook essentieel: een scherpe doelgroep- en concurrentieanalyse. Zo focus je op je ideale klant en zorg je ervoor dat jouw marketingstrategie opvalt tussen de concurrentie.
Meer weten? Lees dan eens:
Waarom een slimme marketingstrategie cruciaal is voor jouw onderneming
Merkauthenticiteit: zo creëer je authentieke brand storytelling
Op zoek naar nieuwe marketing trends?
Wil je bijleren over de grootste vraagstukken in marketing en inspiratie opdoen op hét agency event van het jaar? Mis Work Smarter 2025 dan niet!
Koop nu je tickets op worksmarter.be.Ontbijt, lunch en apéro zijn inbegrepen.