53784125304 c7a88fe660 k
26 februari 2025

Work Smarter 2025 over AI

Je kan vandaag geen ondernemersevent meer bezoeken of AI staat op het programma. En terecht, want de AI-technologie is definitief mainstream geworden. Maar wat is er nu bruikbaar en wat niet?

Laat je op Work Smarter inspireren over alles AI. Wanneer is AI inzetten écht behulpzaam? En op welke gebieden is het eerder een hype? Kan de inzet van AI zelfs tegen je werken?

AI op het programma van Work Smarter 2025

We kunnen (of willen?) niet meer om AI heen. Maar je wilt ook niet overal klakkeloos AI inzetten. Want missen je klanten dan niet een human touch? Op Work Smarter 2025 ontdek je het antwoord – en meer. Laat je inspireren door:

  • De Customer Experience Renaissance - Steven Van Belleghem
    Over AI, klantenservice en menselijke empathie. AI maakt het mogelijk om klantinteracties efficiënter te maken. Maar de nieuwe standaard in klantbeleving vraagt om een balans tussen efficiëntie en menselijke empathie. Hoe kan je technologie en menselijke vaardigheden combineren tot een betekenisvolle klantervaring?

  • Gebruik geen AI – Frederik De Bosschere
    Niet alle AI is ook daadwerkelijk nuttig voor jouw zaak. Frederik ontleedt de hype en laat zien hoe je AI selectief en strategisch inzet voor je bedrijf. Welke toepassingen leveren echt waarde op en wat kan je beter aan je voorbij laten gaan?

  • De 10 geboden van (Gen)AI – Geertrui Mieke De Ketelaere
    Generatieve AI biedt ongekende mogelijkheden. Zaken die een paar jaar geleden nog sciencefiction leken, zijn nu ineens werkelijkheid. Maar het inzetten van AI brengt ook ethische uitdagingen met zich mee. De ‘10 geboden van AI’ geeft je bruikbare inzichten om AI op een verantwoorde manier in te zetten.

Nieuwsgierig geworden? Mis Work Smarter 2025 niet. Bestel je ticket op worksmarter.be.

AI: vorig jaar op Work Smarter

Op Work Smarter 2024 vertelde computerwetenschapper Jeroen Baert hoe hij de toekomst van kunstmatige intelligentie ziet en hoe je AI het beste kan inzetten. Volgens Baert maakt AI vooral een groot verschil op het gebied van efficiëntie. Met AI kan je repetitieve taken automatiseren, waardoor er meer tijd vrijkomt voor strategisch werk.

Maar AI gaat verder dan alleen tijdswinst. Zo kun je met geavanceerde AI-modellen zelfs je marketing en sales optimaliseren. AI-modellen zijn heel sterk in patroonherkenning. Daarom leent AI zich heel goed voor het analyseren en voorspellen van verkooptrends en het identificeren van kwalitatieve leads. Toch waarschuwt marketing expert Dave Harland om niet blindelings te vertrouwen op AI. AI mist al snel een bepaalde emotionele diepgang, waardoor je je merkauthenticiteit onderuit haalt.

Automatiseer de repetitieve taken

“Automate the boring stuff. Maak tijd vrij voor iets waar jij als mens met ervaring een meerwaarde in kan betekenen. ”
- Jeroen Baert, computerwetenschapper
Work Smarter 2024

Wil je meer weten over AI? Lees dan eens:

Nog meer over AI

Ook dit jaar wordt AI uitgebreid besproken op Work Smarter. Is Work Smarter puur een ai event? Zeker niet. Work Smarter is een b2b evenement met diverse thema’s zoals marketing, groei, HR, gezondheid, branding, innovatie, tech en AI.

Wil je meer leren over de laatste trends en vraagstukken met betrekking tot AI? En ondertussen breed inspiratie op kunnen doen? Koop dan nú je Work Smarter tickets.

Tickets bestel je op worksmarter.be.
Ontbijt, lunch en apéro zijn inbegrepen.
Bestel nu je tickets