52959424679 e9e8824121 k
30 mei 2024

Kmo? Hier moet je zijn op Work Smarter

Of ergens anders natuurlijk. Maar omdat er zoveel te doen, te zien en te ontdekken valt in ‘t Kuipke, gidsen we je in deze blog door de veelheid aan keuzes. Onze suggesties voor kmo’s (die je dus best mag negeren als je wat anders wilt zien):

Work Smarter Stage

We wijden een volledig podium aan alles wat (van ver of dichtbij) interessant kan zijn voor jou als kmo: het Work Smarter Stage. Maar als je iets vroeger ‘t Kuipke binnengaat, of nog even blijft plakken, kan je ook nog andere keynotes meepikken op het Main Stage. Van Fly bijvoorbeeld. Of van Jan Pauly’s muziekpanel!

Karel Sabbe

Karel Sabbe - Learning from mistakes to pulverise records

Hij tackelde vorig jaar de bijna onmogelijke Barkley Marathons, enkel gewapend met kaart, kompas en loopschoenen, en verpulverde het record op de Pacific Crest Trail. Dat is een pad van Mexico tot Canada, oftewel een afstand van 4.280 kilometer.

De West-Vlaamse tandarts en ultraloper Karel Sabbe noemt 2023 zelf zijn grand cru-jaar, en dat is misschien nog een understatement. Hij brak niet alleen records, maar heeft de sport ook een gezicht gegeven in België, waardoor ultralopen steeds meer erkenning krijgt.

Nu neemt Karel een welverdiend sabbatjaar, naar eigen zeggen om zijn enthousiasme voor de sport niet te verliezen. Zijn volgende bovenmenselijke prestatie staat wellicht al op de radar, maar voor nu deelt hij zijn ervaring op het podium van Work Smarter.

Een belangrijke tip die hij alvast wil meegeven aan ondernemers is om af en toe vanop een afstand te kijken naar de zaken waarmee je bezig bent. "Als ondernemer raak je soms onbewust in een tunnelvisie terecht. Je wordt minder creatief en hebt minder ideeën om innovatief te blijven."

Lees meer

Jan Verlinden ritchie belgie svdc 2

Jan Verlinden - De Ritchie story

Jan zal het verhaal presenteren van de herlancering van Ritchie: de ambitie om zijn favoriete frisdrank te lanceren in een van de meest competitieve markten die worden gemonopoliseerd door de grootste FMCG-bedrijven ter wereld. Jan deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en de uitdagingen om Ritchie scherp te positioneren met een beperkt budget. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om het merk onder de aandacht te brengen via product placement in succesvolle tv-programma’s zoals The Masked Singer, Het Huis en De Slimste Mens.

In zijn presentatie gaat hij onder andere dieper in op waarom het hebben van een verhaal zo belangrijk bij de lancering van je merk, het belang van naambekendheid op de groei van je merk, hoe als kleine speler naambekendheid genereren en waarom een bedrijf pas op je 47ste opstarten misschien nog niet zo een slecht idee is.

Lees meer

Jeroen baert foto nerdland krew collectiv

Jeroen Baert - Artificial Intelligence: Where we are, how we got there and where we’re going

Wat is Artificiële Intelligentie wél en wat is het niet? Wat is generatieve AI? Hoe werken ChatGPT en Dall-E? Wat zijn de sterktes en zwaktes van de huidige AI-technieken? Wat is de impact van AI op onze maatschappij en de manier waarop we werken en informatie verzamelen? Hoe ziet de toekomst van AI-technologie eruit? Hoe kan je op dit moment AI slim inzetten?

Een antwoord op al deze vragen vindt u in deze lezing, waarin Jeroen Baert al informerend én entertainend de huidige buzz rond AI op een humoristische en kritische manier onder de loep neemt.

Lees meer

Sandra Balij

Sandra Ballij - Anders kijken, anders denken, anders doen

Tekort aan toptalenten? Moeite met het invullen van vacatures? Klaar om de ogen te openen voor totaal nieuwe mogelijkheden en talentpool?

Ctalents is een organisatie die geboren is uit noodzaak en neergezet is vanuit onze kracht. We kijken verder dan beperkingen en zien in plaats daarvan het ongekende potentieel van individuen. We delen graag de inzichten waarmee je gegarandeerd anders gaat kijken binnen je eigen organisatie.

Met een ambitieuze en flexibele aanpak bij organisaties zoals de ABN AMRO, Politie, PwC, en ING zetten we woorden om in daden. Gedreven door onze toptalenten zetten we ons in voor een inclusieve samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft en organisaties versterkt worden. We geloven dat talent geen grenzen kent en zijn vastberaden om barrières te doorbreken. Maak kennis met de mogelijkheden van mensen met oog voor detail of juist kunnen horen wat er wel bedoeld wordt maar niet gezegd.

Word geïnspireerd en leer hoe disability inclusion nieuwe marktkansen (en dus omzet) kan opleveren. Hoe je ook nog daarmee kan zorgen voor een nieuwe toevoer vanuit een andersoortige talentpool.

Tijd om anders te gaan kijken!

Lees meer

Caroline van Turennout Zeeman 2

Caroline van Turennout - Hoe Zeeman de ogen opende van nieuwe klanten.

Het veranderen van de perceptie van je merk doe je niet in een paar maanden. Het vraagt om een langetermijnvisie, een zorgvuldig geconstrueerd merkverhaal en een consistente executie. Zeeman laat zien hoe hier in de afgelopen jaren stap voor stap aan is gebouwd en waar het Zeeman merk nu staat.

Lees meer

Break-out sessies in de domes

Als dat nog niet genoeg is, kan je nog altijd terecht in een van de domes waar ondernemerschap centraal staat: de Kmo Dome (die had je vast niet zien aankomen), de SD Worx Dome en de Teamleader Dome. Stuk voor stuk kleine eilandjes voor ondernemers en sympathisanten. Hot topics, praktische tips, bijzondere aankondigingen en nieuwe tools. Hier moet je zijn. De volledige line-up ontdek je bij ‘break-outs’.

Partners

Natuurlijk staan er ook een hoop partners voor je klaar die je helpen bij je uitdagingen. Ga langs om door hun oplossingen te browsen of plan nu een afspraak met hen via de Conversation Starter-app!

  • Combell
  • Flexmail
  • SD Worx
  • Lab9
  • Credibill
  • Bizzy
  • Securex
  • Leagl Default
  • Orange
  • GIG House Default
  • Optiniti Default
  • EV Shop Default
  • Behind Bytes Default
  • Business Peleton Default
  • Mollie Default
  • NMG
  • Datawolves Default 1
  • Combidesk
  • Lannoo
  • Digital Leader