De opkomst van AI markeert een kantelpunt in klantgerichtheid. Wat jarenlang als de standaard gold, kan nu geautomatiseerd worden. Dat vraagt niet alleen om een herziening van hoe we technologie inzetten, maar ook om een herdefiniëring van het menselijke aspect in klantbeleving. De lat ligt hoger dan ooit: klanten verwachten niet alleen efficiëntie en een aanpak op maat, maar ook oprechte empathie en creativiteit. Tijdens deze keynote verkennen we hoe bedrijven die nieuwe standaard kunnen omarmen, door technologie en menselijke vaardigheden te combineren tot een vernieuwde, betekenisvolle klantervaring.
Over Steven
Steven Van Belleghem wordt gezien als een van de belangrijkste denkers op het gebied van klantbeleving. Hij inspireerde al topbedrijven als Disney, Mastercard, Mercedes en Heineken met zijn visie op customer experience. De succesformule ligt volgens Steven in het combineren van gezond verstand, technologie, empathie en maatschappelijke verantwoordelijkheid om klanten keer op keer te raken. Zijn nieuwste boek, A Diamond in the Rough, werd door Forbes uitgeroepen tot dé business must-read van 2024.
Steven is mede-oprichter van Nexxworks, een agency dat wereldwijde inspiratietours organiseert, en investeert in innovatieve klantbelevingsbedrijven, zoals Hello Customer en IO Digital. Daarnaast is hij professor marketing aan Vlerick Business School.