Peter Press Photo 4
Terug naar overzicht

A Little Bit of History Repeating: Het Tijdloze Handboek van Branding & Reclame

Peter Van Wijnaerde

Bedrijf

Springbok

Functie

CMO

In marketing, branding en reclame is zekerheid een zeldzaam goed. Trends veranderen, platforms evolueren en consumentengedrag verschuift. Toch blijven bepaalde principes overeind. Ze overstijgen de tijd, verschijnen in verschillende tijdperken onder diverse gedaanten, maar altijd met dezelfde strategische intentie.

Deze keynote onthult deze tijdloze waarheden aan de hand van de meest fascinerende casestudies uit de geschiedenis, van de Medici en de Habsburgers tot Napoleon en de gekste Beierse koning. Deze historische figuren beheersten invloed, sponsoring en strategische allianties en hun methoden vormden de blauwdruk voor branding en reclame zoals we die vandaag kennen. Elke case van toen krijgt een concreet voorbeeld van vandaag.

Over Peter

Peter heeft al heel wat kilometers afgelegd in het bureaulandschap. Als strateeg bij Wunderman Thompson, creatief directeur bij The Reference en strategisch directeur bij Untitled Workers Club groeide zijn liefde voor de industrie.
Als merkbouwer werkte hij ook voor Teamleader, waar hij mee Agency Life en agencybenchmark.eu tot stand bracht. Nu schittert hij als CMO bij Springbok Agency.

Peter op LinkedIn

Scoor nu je Early Bird-ticket