Jan Verlinden
Terug naar overzicht

De Ritchie story

Stage

Work Smarter stage

Uur

11.40 - 12.10

Jan zal het verhaal presenteren van de herlancering van Ritchie: de ambitie om zijn favoriete frisdrank te lanceren in een van de meest competitieve markten die worden gemonopoliseerd door de grootste FMCG-bedrijven ter wereld. Jan deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en de uitdagingen om Ritchie scherp te positioneren met een beperkt budget. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om het merk onder de aandacht te brengen via product placement in succesvolle tv-programma’s zoals The Masked Singer, Het Huis en De Slimste Mens.

In zijn presentatie gaat hij onder andere dieper in op waarom het hebben van een verhaal zo belangrijk bij de lancering van je merk, het belang van naambekendheid op de groei van je merk, hoe als kleine speler naambekendheid genereren en waarom een bedrijf pas op je 47ste opstarten misschien nog niet zo een slecht idee is.

Over Jan

Jan Verlinden besloot na 22 jaar zijn baan en carrière als marketeer op te geven. Hij woonde en werkte in zes verschillende landen en op drie verschillende continenten maar vanaf eind 2017 ging hij terug naar zijn roots: de brouwerij van zijn ouders in Vlaams-Brabant en herlanceerde Ritchie, een traditionele Belgische limonade op basis van een oud familierecept.

Scoor nu je Super Speedy Bird-ticket