Creatief met communicatie: hoe je ervoor zorgt dat mensen écht naar je advertenties willen kijken
De meeste mensen vinden het kijken van advertenties maar tijdverspilling. Het antwoord lijkt eenvoudig: maak iets waar mensen echt naar willen kijken. Maar hoe doe je dat? Isaac Diepenhorst – Lead Social & Content @ bol, neemt je mee op zijn persoonlijke reis naar het maken van verhalen waar mensen écht naar willen kijken.
Hij deelt trucs en inzichten uit zijn ervaring, en legt daarbij uit hoe mensen gemiddeld meer dan 5 minuten kijken naar bol-advertenties op YouTube. Bij het bouwen van een van de populairste merken op TikTok wordt de inzet van Comic Sans, Barbie en capibara’s ook niet geschuwd. Maar hoe overtuig je de CMO dat het overboord gooien van je brand guidelines een goed idee is? En hoe werk je daarbij in vredesnaam een beetje vlot samen met je agency?
Over Isaac
Isaac Diepenhorst is verantwoordelijk voor de online en social communicatie van bol, het grootste e-commerce platform van België en Nederland. Daarbij staat altijd één uitdaging centraal: je merkboodschap verkondigen, op een manier dat iedereen dit nog leuk vindt ook. In deze rol houdt hij zich ook veel bezig met het bereiken van de leukste (en lastigste) doelgroep van Nederland: Gen-Z.
Bijna 15 jaar werken aan social media communicatie bij agencies en merken, leverde Isaac een schat aan ervaring, prijswinnende campagnes, en een hoofd vol grijze haren op.