Website Dries Yuri
Terug naar overzicht

Fight The Average

Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde

Bedrijf

The Brand Guys

Deze keynote is géén droge presentatie over merkstrategie. Fight The Average is een rollercoaster, een reality check en een schop onder de kont.

Dries en Yuri sleuren het publiek mee in de “World of Average”, een plek waar koffiebars, hotels en merken elkaar klakkeloos kopiëren en denken dat ‘gewoon goed’ genoeg is. Bedrijven willen miljoenen uitgeven om algoritmes te pleasen, maar vergeten dat mensen geen pixels zijn - maar geraakt willen worden.

Maar ze blijven niet hangen in de middelmatigheid. Ze tonen hoe het anders kan, hoe een merk wél top-of-mind wordt zonder de ziel aan de marketingduivel te verkopen. Ze sluiten af met hun UnAverage Framework™, een praktisch merkkompas waarmee bedrijven zichzelf op de kaart zetten - niet als ‘nog zo eentje', maar als the one.

Kortom: een keynote met ballen, boordevol inzichten, en zonder de bullshit.

Ready to Fight the Average?

Over Dries en Yuri

Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde – een duo dat al vijftien jaar zowel professioneel als privé samen onderneemt, reist, creëert en goed amuseert. In 2012 lanceerden ze WASBAR, de liefdevolle bastardchild van een wassalon en een café. Het concept werd een instant hit en groeide uit tot een merk dat ze drie jaar later verkochten aan Top Brands, het moederbedrijf achter Pizza Hut, Ellis en Boulangerie Paul.

Maar daar stopte het niet. In 2018 schudden ze de Belgische retail wakker met Chez Claire, een patisseriemerk voor luxueuze éclairs – inclusief shiny roze doosje en champagnepairing. Dit concept kwam uiteindelijk in handen van La Lorraine, die de éclairs vandaag bij Delhaize verkoopt.

Enter The Brand Guys. Vandaag zetten ze hun expertise in om wereldwijd bedrijven – van Match Group (ja, die van Tinder) en eToro tot hotels in Kenia, Boedapest en Aruba – te helpen hun merk en klantbeleving naar het volgende niveau te tillen. Hun geheime recept? Niet meedoen met de rest. Geen beige branding. Geen algoritmisch content-gehengel. Maar een identiteit die zó goed voelt dat mensen verliefd worden op een merk.

In hun nieuwste boek, Fight The Average, nemen ze geen blad voor de mond. Het is een manifesto én een wake-up call voor bedrijven die dreigen op te gaan in de grijze massa. Gewapend met hun UnAverage Framework™ laten ze zien hoe merken zich kunnen onderscheiden in een wereld die steeds meer op elkaar begint te lijken.

Dries op LinkedIn

Yuri op LinkedIn

Scoor nu je Early Bird-ticket