Where to find the funny in anything [ENG]
Mensen zien elke dag zo'n 10.000 marketingboodschappen. Ze worden gebombardeerd door billboards, e-mail, radio, YouTube en banneradvertenties. Die achtervolgen hen doorheen het internet met de dingen die nog in hun winkelmandje zitten, als een digitale Magere Hein. Slechts een kwart van die marketingboodschappen is relevant voor hen. En van dat kwart is maar een microscopisch klein deel schreeuwerig genoeg, of interessant genoeg, of vreemd genoeg om opgemerkt te worden. Laat staan onthouden te worden. Humor kan beide. Het doet leuke dingen in de hersenen van mensen, krijgt ze aan jouw kant, bouwt vertrouwen op en laat zien dat je een levend, ademend mens bent en geen slinkse chatbot die erop gebrand is om hun bankrekening leeg te halen als een kwaadaardige metalen melkmachine. Dave zal je laten zien waar je het grappige kunt vinden en erover schrijven. Zelfs als de branche of sector waarin je je bevindt echt saai is.
Over Dave
Dave Harland is een anti-bullshit copywriter die het belachelijke pseudoniem The Word Man gebruikt. En zijn enige zielige superkracht is dat hij niet te stoppen is met Scrabble. Al twintig jaar schrijft hij reclame- en marketingteksten met veel persoonlijkheid voor bedrijven en merken die willen stoppen met mensen tot tranen toe te vervelen. Je vindt hem meestal op LinkedIn, waar hij oplichters in vreemde konijnenholen leidt, de lege beloftes van LinkedInfluencers ontkracht via de ongelooflijke levensverhalen van zijn oom Tony, of veel te serieuze mensen met de naam Roderick oplicht. Hij onthult ook al zijn gekste geheimen in een wekelijkse nieuwsbrief genaamd 'The Word', waarin je onconventionele copywriting- en verteltechnieken kunt leren en die stomme deadline die je hoofd op hol brengt, kunt vergeten. Al is het maar voor 5 minuten.